Het zoemde al een tijdje door de lucht en nee we hebben het hier niet over de pollen die dankzij het warme winterweer voor een hooikoortsepedimie zorgen. Het gaat hier om het modeverschijnsel dat nu dan toch echt weer op de aarde geland: ronde zonnebrillen.
Het begon in de jaren '70 allemaal met de ‘bed inn’ van Yoko Ono en John Lennon om vanuit een bed uit het Hilton in onze nationale hoofdstad, Amsterdam, te protesteren tegen de oorlog in Vietnam. De desbetreffende ronde zonnebril heeft niet alleen John Lennon geholpen aan het eeuwige beeld wat mensen van hem herinneren: lang haar en een ronde zonnebril. Zonder te overdrijven kan er gesteld worden dat de hele hippie beweging geassocieerd wordt met de ronde zonnebril... ‘Variëren kun je leren’ zou zo maar het motto van Nik de Jong, de head buyer van Cheapass zonnebrillen, kunnen zijn. Zeker door de productiesnelheid die de huidige tijd meester is, is de keuze niet meer beperkt tot enkel een model zonnebril met ronde glazen. 

Waar het in de jaren '70 voornamelijk bleef bij een simpel montuur van metaal met ronde zonnebrillenglazen zijn nu de straten gekleurd als een bont pallet door de ruime keuze waarin dit model zonnebril nu verkrijgbaar is. Van een rode zonnebril met ronde glazen tot aan het andere uiterste van de kleurenwaaier. Niets is te dol. Toch zijn het altijd de celebrities die het voortouw nemen in een modetrend. Niet heel gek natuurlijk als je bedenkt dat de grote modehuizen diep in de buidel moeten tasten alvorens de Miley Cyrusjes van deze planeet de ronde zonnebril op de wel of niet verbouwde neus willen zetten. Zo zijn contracten tussen de celebs en modehuizen van een miljoen Dollar of meer niet gek meer te noemen.

David Beckham krijgt bijvoorbeeld slechts een luttele 6,5 miljoen dollar om zijn voetbalskills te tonen en maarliefst 44,1 miljoen om zijn strakke billetjes in de nog strakkere slipjes te wurmen en rond te huppelen terwijl hij gefotografeerd wordt. Geen wonder dat hij het voetbalveld vaarwel zegt onder het mom van ‘Ik geloof dat dit het beste moment is om te stoppen, terwijl ik op het hoogste niveau speel’.

Uit onze bronnen blijkt ook dat Beyonce niets op haar neus draagt anders dan van een merk waarmee ze geen uiterst lucratief sponsorcontract heeft.

Nu niet meteen jaloers worden bij het lezen van deze berichten, jij hebt immers iets wat zij niet meer hebben: keuzevrijheid. Lucky you, want dat is ruimschoots aanwezig binnen Cheapass zonnebrillen en zeker in zonnebrillen met ronde glazen!